بازاریابی B2B (تجارت به تجارت) و B2C (تجارت با مصرف کننده) شباهت بسیاری به هم دارند، با این حال تفاوت های کلیدی و مهمی با یکدیگر داشته که نباید از آن ها غافل شد، علی الخصوص در مقوله رسانه های اجتماعی، با ما آژانس دیجیتال مارکتینگ نیتا همراه باشید تا بیشتر در این مورد و همچنین اهمیت سئو سایت با شما صحبت کنیم:
۱. بازاریاب ها می‌توانند برای به حد اعلی رساندن میزان اثربخشی پلتفرم های B2B از زبان تخصصی – صنعتی بهره گیرند، لیکن در پلتفرم های B2C، هر چه لحن گفتار عامرانه تر و نزدیک به سطح فهم و درک عامه مردم باشد، تأثیر بیشتری بر روی مخاطب دارد لذا از به کار بردن کلمات قلمبه سلمبه و نامفهوم اجتناب کرده، سلیس و روان صحبت کنید.

۲. قدرت محرک ها را دست کم نگیرید. بینندگان سایت B2B به دنبال اظهار نظرهای فنی و راهکارهایی برای افزایش بهره وری می‌گردند، در حالی که مصرف کنندگان در جستجوی سرگرمی و معامله های دلچسب و شیرنند. در نتیجه فرآیندهای خرید B2B بر پایه عقل و منطق استوار است اما انتخاب مصرف کنندگان B2C احساسی و عاطفی است و محرک هایی از قبیل اشتیاق، امیال درونی، حال و هوای آن ها و قیمت می‌توانند این دست از مشتریان را سر ذوق آورند.

۳. ارباب رجوع شرکت های B2B تحصیل کرده اند و منتظر شنیدن نظریه های تخصصی و استادانه اند. آن ها می‌خواهند با گرفتن تصمیم های هوشمندانه و حساب شده در محل کار خود به مثابه یک سوپر استار یا قهرمان اسطوره ای جلوه کنند. مشتریان B2C به دنبال لذت بردن از خرید خود هستند و می‌خواهند لحظات خوب و شادی را سپری کنند، در واقع آن ها در پی سیراب کردن نیازهایی هستند که در بند پیش به آن اشاره شد.